10 sloganuri ale timpurilor

În prezent, piața publicitară este inundată de miile de sloganuri ce bombardează zilnic publicul pentru a le capta atenția ori a-i convinge de anumite scopuri/fenomene/produse. Luând în considerare apriga concurență între marii producători de publicitate, crearea unui slogan, original și autentic, dă mari bătăi de cap specialiștilor.

Revista americană “The Atlantic” a realizat un Top al celor mai remarcabile sloganuri care au devenit istorie și care sunt folosite timp de aproape 100 de ani:

 1. Cafeaua Maxwell House – “Good to the last drop”/ Bună până la ultima picătură
(1926 – până în prezent)

This slideshow requires JavaScript.

Legenda spune că, în anul 1907, președintele american, Theodore Roosevelt, a spus după ce își terminase de băut ceașca de cafea Maxwell la Hermitage: “Bună până la ultima picătură”. Compania care producea cafeaua a valorificat la maxim declarația președintelui și a păstrat până în prezent acest slogan.

2. Diamantele DE BEERS – “A diamond is forever”/ Diamantele sunt pentru totdeauna (1947 – până în prezent)

This slideshow requires JavaScript.

Este considerat cel mai bun slogan al secolului XX. Sloganul romantismului a fost  creat de un tânăr copywriter, Frances Gerety, în anul 1947. Formula magică a prins imediat la public și a a fost preluată într-un film din seria Bond, dar și într-un cântec de-al lui Kanye West.

3. Cerealele Wheaties – “The Breakfast of Champions”/ Micul dejun al campionilor 
(1927 – până în prezent)

This slideshow requires JavaScript.

Producătorul de cereale Wheaties promovează același slogan încă din 1927, când a plasat pe un panou publicitar mesajul – Micul dejun al campionilor. Primul atlet, imaginea căruia a apărut pe cutia de cereale, a fost Lou Gehrig – jucator de baseball al echipei New York Yankees (1934).

4. Compania NIKE – “Just do it”/ Fă-o, pur și simplu”
(1993 – până în prezent)

This slideshow requires JavaScript.

Istoria companiei Nike spune că acest slogan, considerat unul dintre cele mai faimoase din istoria publicității, a luat naștere în cadrul unei întâlniri, din anul 1988, dintre agenția de publicitate Wieden&Kennedy și un grup de angajați Nike. Dan Weiden, vorbând cu admirație despre atitudinea proactivă a echipei Nike, a zis: “Voi, băieții de la Nike, pur și simplu faceți ceea ce trebuie”. 

5. Compania de advertisting – “Got milk?”/ Aveți lapte?
(1993-până în prezent)

This slideshow requires JavaScript.

Acest slogan a fost creat, în anul 1993, pentru o companie de procesare a laptelui și a devenit cel mai cunoscut și parodiat slogan din istoria brandurilor. Ulterior, acest slogan a fost preluat de toţi producătorii de lapte și utilizat pentru încurajarea consumul de lapte de vacă la nivel naţional.

6. Compania de asigurări STATE FARM – “Like a good neighbor, State Farm is there”/ Ca un vecin bun, State Farm este aici (1971 – până în prezent)

This slideshow requires JavaScript.

Reprezentanții companiei State Farm Insurance au găsit cuvintele reprezentative în anul 1971 și nu le-au mai schimbat până în prezent. După ce, în anul 1969, uraganul Camille a lovit orașul Galveston din Texas, un jurnalist a scris în articolul său despre faptul că cei mai norocoși localnici au avut o asigurare de la State Farm. Doi ani mai târziu, State Farm a utilizat articolul respectiv pentru a crea sloganul “Like a Good Neighbor, State Farm is There” și de atunci îl folosesc în campaniile sale publicitare.

7. Magazinele Fast-Food McDonald’s – “I’m lovin’ it”
(2003 – până în prezent)

This slideshow requires JavaScript.

Cea mai cunoscută companie de fast-food-uri din lume a experimentat de-a lungul timpului 22 de sloganuri (numai în Statele Unite),  printre care: “The closest thing to home”/ Cel mai aproape de casă (1967-1969), /”You deserve a break today”/ Meriţi astăzi o pauză (1971-1975), “It’s a good time for the great taste of McDonald’s”/ Este momentul potrivit pentru gustul grozav McDonald’s (1984-1988), “Did somebody say McDonald’s?”/ A zis cineva McDonald’s? (1997-2000), “We love to see you smile”/ Adorăm să te vedem zâmbind (2000-2003). Însă, în anul 2003, McDonald’s lansează prima campanie globală “I’m lovin’ it”, care promovează și astăzi produsele sub același slogan.

8. Compania Coca-Cola – varietatea de sloganuri începând cu 1896 până în prezent

This slideshow requires JavaScript.

La fiecare câţiva ani, în funcţie de schimbările survenite în plan social, Coca-Cola pare să ţină pasul cu noile tendinţe şi să găsească un slogan adecvat. Dacă la început, compania obişnuia să se concentreze pe experienţa “unică” a fiecărei sticle de Coca-Cola băute, în ultima vreme, sloganurile par a sublinia ceva permanent şi nedefinit, cum ar fi “Always Coca-Cola”/ Întotdeauna Coca-Cola și/sau “Make it real”/ Transformă în realitate.
coca

9. Compania de curierat și logistică FedEX – “The world on time”/ Lumea la timp
(2009 – până în prezent)

This slideshow requires JavaScript.

Compania FedEx a testat de-a lungul carierei sale mai multe sloganuri: “When it absolutely, positively has to be there overnight”/ Când trebuie să ajungă neapărat peste noapte (1978–1983), “Our most important package is yours”/ Cel mai important pachet al nostru este al tău (1991-1994), “The way the world works”/ Cum merge lumea (1996-1998), “Be absolutely sure”/ Să fii absolut sigur (1998-2000), “Relax, it’s FedEx”/ Relaxează-te, e FedEx (2004-2008). Sloganurile FedEx, la început, scoteau în evidență ideea de siguranţă şi livrare la timp, dar, odată cu globalizarea economiei în anii 1990, compania a început să accentueze cuvântul “lume” şi să se centreze pe nemijlocit pe client.

10. Compania Pepsi – “Every Pepsi refreshes the world”/ Fiecare Pepsi împrospătează lumea (2010-pâna în prezent)

This slideshow requires JavaScript.

Sloganurile utilizate de-a lungul anilor de compania Pepsi au fost:
Screen shot 2013-11-11 at 4.11.40 PM
Provocarea fundamentală a Pepsi a fost mereu aceea de a se distinge de competitorul său principal, Coca-Cola, cu un produs atât de similar, încât cu ochii închiși, nu putem deosebi cele două băuturi din păhar.

Totodată, revista “The Atlantic” prezintă și rețeta unui slogan perfect: O parte – cuvinte alese, două părți poziționare a mărcii și glazura de virtute și idealism. Să nu uităm și de un strop de noroc.
Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s